CILSA (ZAL Port) construirà per a Agility una nau logística de 11.2000 m², davant la previsió de creixement del seu trànsit marítim

05/02/2019

CILSA (Zal Port) construirà per a Agility una nau logística de 11.2000 m², davant la previsió de creixement del seu trànsit marítim

La Kuwaitiana Agility actualment és un dels majors proveïdors de logística integrada a nivell internacional després d'un procés d'adquisició de més de 40 marques de logística a tot el món, i la major empresa logística de Mitjà Orient.

Amb més de 22.000 empleats i operacions en 100 països, Agility Spain ha signat amb CILSA un nou contracte per a la construcció d'una nau logística que donarà resposta a les seves necessitats actuals en infraestructura logística i a la gestió d'un nou projecte d'importació marítima a través del Port de Barcelona.

Agility ofereix solucions de cadena de subministrament per a satisfer les necessitats tradicionals i complexes dels seus clients, oferint serveis de transport aeri, marítim i terrestre, magatzematge, distribució i serveis especialitzats en logística de projectes, logística química, com també en fires i esdeveniments. Agility està present a la ZAL Port des de l'any 1998 a través de l'operador Geologístics, el qual posteriorment - en 2007 - i després d'un procés d'integració va passar a canviar el seu nom de marca per l'actual Agility Spain, S.A.

El pla d'expansió de CILSA per als dos pròxims anys permetrà construir un total de 271.000 m² de noves naus logístiques on s'enquadra aquesta nova infraestructura per a Agility i que consta d'una superfície de 10.200 m² de magatzem i 1.000 m² d'oficines. La nau se situarà a la ZAL Port (Prat) i està dissenyada sota els màxims paràmetres de sostenibilitat i eficiència energètica, maximitzant l'ús d'energies alternatives, la millora de la qualitat ambiental interior, l'eficiència del consum d'aigua, el desenvolupament sostenible dels espais lliures de la parcel·la i la selecció de materials, de manera que es garantirà la consecució de la certificació LEED (Leadership in Energy & Environmental Design) amb nivell Gold.

Les característiques tècniques d'aquesta infraestructura són les més adequades per a l'activitat d'Agility, configurant tres sectors de magatzem d'11 m d'altura lliure, 25 portes amb molls i 2 rampes que permeten l'accés de vehicles de càrrega, tot això per a oferir la millor solució en el dia a dia de la seva estratègia en la seva operativa orientada als sectors de “foods & beverage”, “retail” i “automotive”.

La seva activitat actual canalitza més de 6.500 TEU’s que entren o surten a través del Port de Barcelona, amb una previsió de creixement del 12% anual, complint amb la missió estratègica de la ZAL Port com a motor econòmic i generador de trànsit marítim per al Port de Barcelona.

Elias Garuz, C.E.O. d’Agility ha subratllat sobre aquest acord, que “des que iniciem la nostra operativa en la ZAL Port l'any 1998 i després de diverses ampliacions dins d'aquesta, la seva localització estratègica, el nivell dels seus serveis i, sobretot, la qualitat humana de tota la seva organització, han facilitat i reforçat la decisió de continuar ampliant les nostres instal·lacions en ZAL Port, mantenint així l'estreta col·laboració amb CILSA, iniciada fa més de 20 anys.

Alfonso Martínez, Director General de CILSA ha assenyalat que “aquest tipus d'aliances són fruit del treball de fidelització que realitzem amb els nostres clients acompanyant-los en les seves necessitats i oferint-los solucions eficients que els donin suport a l'hora d'escometre nous projectes de gran inversió minimitzant el seu risc operatiu. L'activitat i trànsit marítim que genera s'adequa al client i justifica al 100% la raó de ser de la ZAL Port”.